کراتینه کردن مو
نوشته شده توسط : norouzi

کراتین مو ندا طاهری

هر روز صبح که خواب بلند میشوی اولین چیزی که تو را آزار میدهد آینه است. موهایت گره خورده در هم برهم و از مهمتر وز شده است. این مشکل از کی برای تو پیش آمد. بهتر است بگویم یادت میآید کی موهایت نرم لطیف بود و با یک شانه کردن و یا یک سشوار ساده میتوانستی به راحتی موهایت را صاف و زیبا کنی. شرط می بندم یا این تجربه را نداشتهای یا مدتها پیش بوده است.

بگذار کمی برایت از روشی حرف بزنم که حس خوب کودکی را در موهایت به جریان میاندازد. بله میخواهم از کراتینه کردن موها برایت شما صحبت کنم. موهای بلند همیشه بسیار زیبا بوده است. اما نگهداری از آن بسیار سخت است اگر موهای شما از مدل موهایی باشد که در بیشتر خانم های ایرانی دیده میشود، یعنی موهای معمولی رو به خشک، کار شما بسیار سختتر از آن است که به فکرتان میرسد. کافی است موها خود را چند باز با رنگهای بالای پایه ۸ رنگ کنید، دیگر لطافت و نرمی موها را حتی در خواب هم نبینید.

موها از چه ساخته شدهاند؟ جواب این سوال کراتین است. اگر کراتین را بخواهیم به خوبی ببینیم در سفیده تخم مرغ یکی از مهمترین اشکال آن را میتوان دید. حالا چگونه می توان کراتین را به مو رساند. بهترین راه استفاده از کراتینه مو فوری ست.

بگذارید درباره کراتینه مو برای شما اندکی توضیح بدهیم. موها ساختاری فلس گونه دارند. استفاده از اکسیدان و رنگ و حتی شامپوها این ساختار را میشکند فلسها باز میشوند مواد سازنده فلسهای مو تخریب می شوند و از این رو باید این ساختار را بازسازی کرد.

مواد کراتینه یک لایه ضخیم روی این ساختار میسازند و حجم موها را بالا میبرند. در فرایند کراتینه کردن بعد از پخش کردن و شانه زدن موها با مواد کراتینه باید حرارت زیادی را با سشوار به موها داد تا مواد باز شوند و به خورد موها برود این کار سبب میشود بدنه موها با مواد کراتینه بیامیزد و این مواد با شستشو از روی موها پاک نشود.

برای کراتینه کردن مو چه کار باید بکنیم؟

اما چه مواردی را باید بعد و قبل از کراتینه کردن موها به یاد داشته باشید. اگر میخواهید موهای شما با کیفیت خوبی کراتینه شود مدتی حدود یک تا دو هفته قبل از کراتینه کردن موها خود از نرم کننده استفاده نکنید. در گام بعدی وقتی که موهایتان را کراتینه کردید تا چند روز فقط به موهایتان ماسک موهای تقویت کننده بزنید و آبکشی کنید.

کراتینه کردن مو با عملی به نام ویتامینه کردن مو هم انجام میشود. اگر موهای شما ضعیف است و شکننده و از ریشه به راحتی جدا میشود. باز کردن فلسهای مو فرصت مناسبی است که مواد تغذیه کننده مو را هم به آن نیاز دارند و با باز کردن فلسهای مو بهترین زمان فراهم می‌‌آید که این مواد به ساقه مو رساند. به همین دلیل وقتی به دنبال کراتینه کردن موهای خود هستید حتما از آرایشگرتان بخواهید موهای شما را ویتامینه هم بکند.

موهای صاف و بسیار لخت حاصلی است که از کراتینه کردن موهایتان پدید میآید. صاف شدن مو بدون حالت وز آرزویی است که شاید خیلی از خانم ها دارند این که یک شانه دندانه ریز از بالا تا پایین موها به راحتی بلغزد و پایین بیاید بیآنکه به گرههای موهای شما گیر کند.

کراتینه کردن مو یک ویژگی بسیار خوب دیگر هم دارد و آن هم براق شدن بی نظیر موهای ست به واسطه روی هم قرار گرفتن موها و همین طور پوشانده شدن موها با مواد کراتینه موها نور را باز میتابانند. همین مورد سبب میشود موها به شدت براق و زیبا باشند.

خوب با این توصیفی که از  کراتین مو  برای شما داشتم به نظرم برای این که فردا در برابر آینه لذت ببری یک تماس با سالن ندا طاهری بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: